Josh Hartnett Forum

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.


Вы здесь » Josh Hartnett Forum » Фильмы. Movies » О, Люси! / Oh Lucy!


О, Люси! / Oh Lucy!

Сообщений 1 страница 10 из 10

1

О, Люси! / Oh Lucy!

год 2017
страна США, Япония
слоган -
режиссер Ацуко Хираянаги
сценарий Борис Фрумин, Ацуко Хираянаги
продюсер Джессика Элбаум, Ацуко Хираянаги, Юки Кито, ...
оператор Паула Хьюидобро
композитор -
художник Норифуми Атака, Джейсон Хугаард, Масаэ Миямото
монтаж Кейт Хикки
жанр драма, комедия, ...

В ролях:
    Синобу Тэрадзима
    Джош Хартнетт
    Кахо Минами
    Кодзи Якусё
    Сиори Куцуна
    Рейко Эйлсворт
    Арман Торосян

imdb.com

kinopoisk.ru

Начало обсуждения: Josh Hartnett, Shinobu Terajima in U.S.-Japan Drama-Comedy ‘Oh Lucy!’ в разделе Новости.

2

Первый постер к фильму "О,Люси!"  :flag:
http://s7.uploads.ru/t/nJkXh.png
1st image from "Oh Lucy"

Источник

В основном конкурсе Недели критиков в Каннах будет представлена любовная комедия режиссера Ацуко Хираянаги «О, Люси!» С Джошем Хартнеттом в главной роли.
Престижный конкурс Неделя критики проводится на Лазурном берегу Франции одновременно с Каннским кинофестивалем, но не является его частью.

В ролях Джош Хартнетт, Синобу Тэрадзима, Кахо Минами, Кодзи Якусё, Сиори Куцуна и др.
Джош Хартнетт играет роль молодого преподавателя, привнесшего в жизнь 55-летней женщины интригу и авантюру, страсть и невероятные приключения...

3

Первые кадры из фильма "О, Люси!"
Источник:
http://www.awardstoday.it/2017/05/canne … prime.html

http://s7.uploads.ru/t/db32e.jpg
http://sa.uploads.ru/t/2exJI.jpg
http://s5.uploads.ru/t/17RmU.jpg
http://sd.uploads.ru/t/ZiJ38.jpg


французский

Cannes 2017: Josh Hartnett nelle prime immagini di 'Oh Lucy!'

Il suo cortometraggio dal titolo omonimo ha conquistato nel 2014 il Festival di Cannes, dove ha vinto il secondo posto del Cinefondation Award, e il Sundance Film Festival dove ha conquistato il premio della giuria; adesso la regista Atsuko Hirayanagi è pronta a esordire con il suo primo lungometraggio adattamento del suo stesso corto di successo. Oh Lucy! è un comedy drama ambientato per le strade di Tokyo, e ha come protagonista un'imprevedibile personaggio.

Setsuko ha superato gli "anta" ma le particolari lezioni di inglese che prende e una parrucca bionda la rigenerano trasformandola in Lucy. Ben presto, Setsuko si innamora dell'insegnante John e, quando egli scompare misteriosamente, decide di imbarcarsi con la sorella in una missione di ricerca che da Tokyo la porterà nel sud della California.

Il film vede come protagonista Shinobu Terajima, attrice celebre per i ruoli in Mille miglia lontano (2005) e Caterpillar (2010), vede nel cast anche l'attore americano Josh Hartnett. Questo mese Oh Lucy! verrà presentato durante la Settimana della critica del Festival di Cannes 2017, dove concorre per la vittoria della Caméra d'or.

4

http://s4.uploads.ru/t/1STie.jpg
Кадр из фильма

5

Nicolas Lemerle анализирует японский фильм "О, Люси!" на неделе критики в Каннах.

СПОЙЛЕР!!!  Spoiler!!!
новый кадр из фильма:
http://s2.uploads.ru/t/5Lv1l.jpg

Рецензия на французском.

Cannes 2017 – Jour 2 : Seconde vie (Oh Lucy! de Atsuko Hirayanagi)
Posté le 18 mai 2017 par Nicolas Lemerle (East Asia)

La Semaine de la Critique, cette année, n’a malheureusement pas beaucoup de cinéma asiatique à nous présenter. Le seul film de la sélection, Oh Lucy! de la jeune réalisatrice japonaise Atsuko Hirayanagi, est, de plus, co-produit avec les Etats-Unis. Rien de plus normal puisque le film a été tourné entre Tokyo et Los Angeles. Adaptant son propre court-métrage éponyme, Atsuko Hirayanagi signe ici son premier long-métrage, avec une refonte totale du casting, beaucoup plus prestigieux, et une ambition revue à la hausse.

L’introduction du film plante frontalement le décor : un groupe de Tokyoïtes parés de masques chirurgicaux s’agglutine sur un quai. Un homme s’avance et chuchote quelques mots inaudibles à l’oreille de la femme devant lui, avant de se jeter sous le métro. Cette scène paraît surréaliste, et pourtant, à travers elle, on est d’emblée aspiré dans l’univers oppressant de Setsuko (Shinobu Terajima), cette femme proche de la soixantaine qui a reçu les derniers mots du jeune homme avant son suicide. Passé le choc, elle continue sa route, arrive à son travail, nettoie le sang sur ses vêtements comme si de rien n’était. Comme si tout cela était normal. Setsuko ne vit plus. Elle survit, sans avenir, sans lendemain, seule, coincée entre les bureaux froids de l’open space où elle travaille, et le capharnaüm qui lui sert d’appartement. Confrontée aux différentes formes d’hypocrisie qui gangrènent le milieu social dans lequel elle évolue quotidiennement, elle fait partie intégrante de ce système où l’être humain est ramené plus bas que terre.
Setsuko va en plus être trahie par sa propre nièce Mika (Shiori Kutsuna), qui l’embarque dans des cours d’anglais dispensés par John, son copain américain (Josh Hartnett), histoire de récolter l’argent qui permettra aux deux tourtereaux de s’envoler vers les Etats-Unis. Mais ces cours un peu spéciaux agissent comme un électrochoc sur Setsuko. Elle s’y crée une nouvelle identité, Lucy, se rapproche de John, et fait la rencontre de Komori (Kôji Yakusho), un veuf venu lui aussi se créer une double identité américaine. Alors, quand Mika et John disparaissent ensemble, Setsuko tente de convaincre sa sœur Ayako, la mère de Mika (Kaho Minami), de partir à leur recherche dans le sud californien.

Ce voyage salvateur offre une véritable échappatoire au quotidien morose de Setsuko. Un second souffle qui extirpe Oh Lucy! du chemin lourd et étouffant trop souvent emprunté par le cinéma d’auteur japonais. Le film prend alors des allures de road movie mélancolique, et la réalisatrice parvient à varier les tons avec brio, osant même quelques francs moments de comédie quand il s’agit de dépeindre la relation conflictuelle entre les deux sœurs. Malgré tout, la gravité qui parcourt le film n’est jamais loin. La question du suicide, par exemple, reste prégnante à chaque instant, sous différentes formes, telle la conséquence de cette société malade qui rêve d’Occident comme moyen d’épanouissement souvent illusoire.
Pour autant, même si la mort n’est jamais très loin, Oh Lucy! célèbre la vie avant tout. A force de manipulations, de mensonges, de secrets, de non-dits, les liens entre les personnages sont mis à rudes épreuves, mais un simple geste de tendresse, franc et sincère, peut empêcher l’irréparable. Derrière le tableau sombre, le message d’Atsuko Hirayanagi est porteur d’espoir. Son film confirme en tout cas la naissance d’un talent prometteur dans le milieu du cinéma d’auteur japonais.

Nicolas Lemerle

Источник

Электронный перевод:

Свернутый текст

Канны 2017 - День 2: Second Life (О Люси Атшеко Хирейенеджи!)
Опубликовано 18 мая 2017 года Николя Лемерл (Восточная Азия)

Неделя критиков в этом году, к сожалению, не много азиатского кино, чтобы ввести себя. Единственный выбор фильма, о Люсе! молодой японский режиссер Атшеко Хирейенеджи, также сопродюсером с Соединенными Штатами. Ничего более нормально, потому что фильм был снят между Токио и Лос-Анджелесе. Адаптирование свой собственный одноименный короткометражный фильм, Атшеко Хирейенеджи признаки здесь его первый художественный фильм, с капитального ремонта литых, гораздо более престижным, и амбиции пересмотрены в сторону повышения.

Введение фильма фронтально устанавливает сцену: группа Токио палубной хирургические маски склеивает на скамье подсудимых. Человек делает шаг вперед и шепчет несколько неслышимых слов в ухе женщины перед ним, прежде чем выбросить в метро. Эта сцена кажется ирреальной, и все же, через него, один сразу же втягиваются в гнетущий мир Сэцуко (Шиноб Тераджим), эта женщину возле ее шестидесятые, который получил последние слова молодого человека до его самоубийства. После шока, она продолжает свой путь, получает работу, очищает кровь на его одежде, как будто ничего не случилось. Как будто это было нормально. Сэцуко дольше живет. Она выживает, ни будущее, ни будущего, только, не зажатой между холодными офисами открытого пространством, где она работает, и беспорядок, который служит в качестве квартиры. Столкнувшись с различными формами лицемерия, которые досаждают социальную среду, в которой он работает ежедневно, оно является неотъемлемой частью системы, в которой человеческое существо снижается ниже, чем грязь.
Сэцуко будет все больше предан своей собственной племянницы Mika (Шиори Кутсуна), который отправляется на курсы английского языка учил Джон, ее американский бойфренд (Джош Хартнетт), только чтобы собрать деньги, что позволит двум голубков летать в Соединенные Штаты. Но эти несколько спецкурсов действовать как шок на Сэцуко. Это создает новую идентичность, Люся, приближается к Джону, и отвечает Komori (Кодзи Якушо), вдовец пришло также создать двойную американскую идентичность. Так что, когда Джон Мика и исчезает вместе, Сэцуко пытается убедить свою сестру, Аяко~d, мать Mika (Кахи Мины) искать их в южной Калифорнии.

Эта спасительная путешествия предлагает истинное спасение от мрачных ежедневных Сэцуко. Второй ветер искореняет Oh Люси! тяжелый и душный слишком часто используется японский кинорежиссёра кино. Затем пленка выглядит меланхоличным роуд-муви, и режиссер умудряется изменять тона с блеском, даже решаясь несколько франков комедийные моменты, когда речь идет, чтобы изобразить конфликтные отношения между двумя сестрами. Тем не менее, серьезность, которая проходит через пленку никогда не далеко. Вопрос о самоубийстве, например, остается беременной в любое время, в разных формах, как следствие этого больного общества, что мечтает о Западе как средство развития часто иллюзорной.
Однако, даже если смерть никогда не далеко, О Люси! празднует жизнь первой. Цена манипуляции, ложь, секреты, невысказанные, отношения между персонажами ставятся суровые испытания, но простой жест нежности, откровенных и искренних, может предотвратить непоправимые. За мрачной картины, сообщение Атшеко Хирейенеджи приносит надежду. Его фильм подтверждает в любом случае рождение многообещающего таланта в мире японского авторского кино.
Николя Лемерл.

6

Новые кадры из фильма!  :flag:

Источник:  https://www.facebook.com/ohlucymovie/?pnref=story

http://s9.uploads.ru/t/whSGe.jpg
http://sf.uploads.ru/t/e8EJO.jpg
http://sg.uploads.ru/t/RGBtK.jpg
http://se.uploads.ru/t/Nq7m1.jpg
http://sg.uploads.ru/t/ho3WK.jpg

И двухминутный отрывок из фильма, смотрите по ссылке:  :flag:

https://www.facebook.com/pg/ohlucymovie … e_internal

7

variety.com

Cannes Film Review: ‘Oh Lucy!’

Andrew Barker
Senior Features Writer @barkerrant

Atsuko Hirayanagi's culture-clash comedy is a chocolate trifle with an arsenic core.

Try to picture a Japanese remake of “Hello, My Name Is Doris,” shot through with an undertow of quiet desperation that wouldn’t be out of place in a Cristian Mungiu film, and you’re halfway toward grasping the strange appeal of director Atsuko Hirayanagi’s feature debut, “Oh Lucy!” Like a chocolate trifle with an arsenic core, this quirky portrait of a lonely Tokyo woman who follows her English teacher to California offers a skewed take on American indie tropes, effectively gesturing toward broad comic appeal while offering peeks at a profound darkness just beneath. Expanded from her award-winning short of the same title, “Oh Lucy!” betrays some rough edges in the transition, but Hirayanagi’s idiosyncratic touch marks her as a talent worth tracking.

Set in some of the least picturesque corners of Tokyo, “Oh Lucy!” is a character study about a character rarely seen on film: a quietly miserable, single, middle-aged Japanese wage-slave. Setsuko (Shinobu Terajima) is a woman with few obvious qualities, and even fewer opportunities, friends, lovers, or interests. A withdrawn, chain-smoking loner in an office culture built on forced displays of camaraderie, her workday begins when she witnesses a suicide on the subway, and continues as she watches an aging employee on the verge of retirement soak up the condescending affection of her coworkers, all of whom are quick to make fun of her once she leaves the room. The subway jumper, the lonely old pensioner – it’s clear that Setsuko sees these as her two most likely options.

Her life gets an unexpected jolt after a visit from her fun-loving twentysomething niece, Mika (Shioli Kutsuna) who badgers her into signing up for English lessons with an unconventional tutor. Working out of a seedy love hotel, John (Josh Hartnett) teaches English through a strange sort of cultural immersion. Hoping to shake his students out of their careful formality with some role-playing, he gives them each American names and outlandish wigs to wear – Setsuko is renamed Lucy and given a set of shaggy blonde curls – all the while trampling over every line of cultural propriety. “I’m a hugger,” he purrs as he goes in for a big embrace at their first lesson. At first Setsuko shrinks away in horror; later she returns the hug with somewhat alarming vigor.

Much to her surprise, Setsuko takes to the new identity with zest, feeling empowered to say and do all the things as Lucy that she’d never considered in her old, buttoned-down daily slog, and taking a liking to a widowed fellow student (Koji Yakusho). At this point, “Oh Lucy!” seems poised to develop into a typical saga of midlife liberation, but Hirayanagi gives it one important wrinkle: Setsuko’s reawakened inner teenager makes some truly poor decisions. When she finally gets the courage to speak her mind to her coworkers, for example, her barbs are tinged with such cruelty that she immediately regrets it. And when she shows up for her second English lesson only to find that secret lovers Tom and Mika have run off to America, she follows him to L.A. for a visit, taking Ayako (Kaho Minami), her Lucille Bluth-esque sister – and Mika’s disapproving mother – along.

Most of the film’s first third is taken from Hirayanagi’s 2014 short, and when Setsuko and Ayako head to California in the second, it loses its clockwork comic precision. But the shaggier back half also begins to open up in some unexpected ways. When the two sisters find John, he’s lost whatever suave magic he managed to project as a smooth-talking expat in Asia – in America, he’s just another deadbeat surfer dude, two months late on his rent in a run-down apartment complex. Mika has left him, with a motel postcard from San Diego the only clue to her whereabouts, so the unlikely threesome set off on a road trip to try to find her, with Setsuko clearly weighing a whole host of further bad decisions.

Terajima is irresistible in the lead role, shifting from painfully childlike vulnerability to rapier nastiness on a dime; in one late scene with Hartnett, she appears to age fifteen years in a matter of seconds. It helps that Hirayanagi’s loose filmmaking style gives her plenty of room to flesh out the character, sometimes lingering on the aftermath of a punchline for a few seconds too many, allowing the laughter to start to curdle into discomfort, rather than simply cutting away.

Perhaps most importantly, Hirayanagi clearly has deep affection for this character, and keeps the full bleakness of her life tucked carefully away until she’s ready to use it. When she shoots Setsuko’s tiny studio apartment, for example, she keeps the camera tightly focused on the actress, such that the weeks’ worth of piled up mail, overflowing ashtrays and unfolded clothes strewn carelessly around only vaguely register in the blurry foregrounds. Most of “Oh Lucy!” passes by breezily, and in different hands this could easily be a crowdpleasing comedy – Minami is hilarious throughout, and the film contains the strangest use of Vanessa Carlton’s “A Thousand Miles” since “White Chicks” – but when Hirayanagi opts to plunge deeper, you realize the darkness has been there waiting all along.

http://s5.uploads.ru/t/SimIw.jpg

Cannes Film Review: 'Oh Lucy!'
Reviewed at UTA screening room, Beverly Hills, May 10, 2017. (In Cannes Film Festival – Critics’ Week.) Running time: 95 MIN.
Production
A Matchgirl Pictures, Gloria Sanchez, Meridian Content production. Produced by Han West, Yukie Kito, Jessica Elbaum, Atsuko Hirayanagi. Executive producers, Ramzig Hovaghimian, Meileen Choo, Will Ferrell, Adam McKay.
Crew
Directed by Atsuko Hirayanagi. Screenplay, Hirayanagi, Boris Frumin. Camera (color): Paula Huidobro. Editor: Kate Hickey. Music: Erik Friedlander. Production designers: Norifumi Ataka, Jason Hougaard.
With
Shinobu Terajima, Kaho Minami, Josh Hartnett, Shioli Kutsuna, Koji Yakusho.

8

Ещё один отзыв о фильме "О, Люси!", теперь от guardian  :flag:

Oh Lucy! review – Japanese tale of office worker in love with her teacher is a little wonky

Travel broadens the mind, of course, but also carries attendant risks. Sudden exposure to fresh cultures, new experiences can leave the tourist feeling windblown and confused, pitching from the initial giddy euphoria towards a full-blown nervous collapse; a danger to themselves and those in the immediate vicinity – particularly if the vicinity is a high cliff on the Pacific coast. Such is the fate of wonky Setsuko (Shinobu Terajima), the lost wanderer at the heart of Atsuko Hirayanagi’s similarly skittish Oh Lucy!. Setsuko hugs the film and the film hugs her back. And together they inch towards the cliff edge.
The Square review – Ruben Östlund turns art world satire into performance-art cinema
The Force Majeure director returns with a thrillingly weird study of an art gallery director whose life goes into meltdown after his mobile phone is stolen
Read more

None of which is to suggest that Setsuko wouldn’t benefit from a change of scene, even a bold new identity. She’s a lovelorn middle-aged office drone, chain-smoking her way to an early grave and deflecting all of life’s vagaries with a crimped and agonised smile. Then salvation comes in the form of John, a handsome English-language teacher. He’s played by Josh Hartnett with a front of hearty bonhomie and the rueful air of an actor who suspects that he came within a whisker of being Brad Pitt.

Inside his shabby classroom, John greets Setsuko with a big American hug and proceeds to plop a blonde wig on her head. He renames her Lucy and decides that her fellow student, Takeshi, should henceforth be called Tom. Setsuko disapproves, but she hangs on to the wig.

Hirayanagi’s tale was first rolled out as an award-winning short back in 2014. Now it has been expanded and extrapolated almost to a fault, in that Oh Lucy! seems dazzled by the wide horizons of its feature-length running time, unsure precisely what path to explore next. Having set out as a droll tragicomedy about Japan’s lonely crowd, this abruptly forks off to become a culture-clash farce; its pace picking up; its anxiety mounting.

When John absconds to California, Setsuko rushes to retrieve him, hurling herself against this foreign environment like a bird against a picture window. John is flattered by the attention, but he turns out to be almost as much of a mess as his pursuer is. And while Setsuko believes she might love him, it’s more likely that what she loves is the idea of getting away from herself, making out like she’s Lucy and that the sky’s full of diamonds.

No doubt it’s fitting that a film about transformation and reinvention should be so prone to that too. Oh Lucy!’s plot feels overthought. The tone see-saws wildly. What prevents it collapsing are the warm, heartfelt performances, together with Hirayanagi’s obvious affection for her chief protagonist. Time and again Setskuo shows herself to be brittle and unreliable; her sister thinks she’s unstable. Except that then, having thrown the woman’s life to the winds and her job to the gutter, the director belatedly steps in to lend a hand. She engineers a homecoming of sorts and a touching finale on a station platform that some will regard as a happy ending and others as a fresh step in life’s onward journey.

9

Отрывки из филььма "О, Люси!",  смотреть обязательно!!!

10

Отзыв о фильме от Anthony D'Alessandro

‘Oh Lucy!’: How Josh Hartnett Transformed Himself Into A Romantic Svengali – Cannes Film Festival

Josh Hartnett can always be relied upon for his action, leading macho man chops, i.e. in pics like Pearl Harbor and Black Hawk Down, and even the period Showtime cult fave series Penny Dreadful as the dashing Ethan Chandler.
But in Atsuko Hirayanagi’s Oh Lucy! the actor walks out of his box to play an affable, but goofy, English-language instructor in Japan, who possesses questionable methods when it comes to teaching. He draws a quiet office lady under his spell to the point where she transforms herself into the wild Lucy. When Hartnett’s John goes missing in Los Angeles, Lucy and her sister pursue him to the most despicable corners of the city.

Hirayanagi here says she based the character of Lucy on a shy person she once knew, coupled with her experiences as a U.S. foreign exchange student: “When I was speaking English and using my hands and body language, you feel like you’re a different person. Speaking English transforms you into a different person,” says the filmmaker who based Oh Lucy! off a short that actually played here at the Cannes Film Festival three years ago, winning the second place Cinefoundation prize.

While Hirayanagi didn’t know someone as provocative as Hartnett’s John in her life, the actor did. Who might that be? Well, an acting coach or two that Hartnett and his thespian friends have had run-ins with.

“A lot of acting coaches aren’t acting coaches,” says Hartnett about his inspiration for his Oh Lucy! role. “The more elaborate and the more absurd that they are, the more you buy into the effect that it’s having on you.” Hartnett expounds further in our interview above. Oh Lucy! is playing in Cannes Critics’ Week. Elle Driver is handling foreign sales, with UTA repping domestic.

Filed Under:
International Breaking News Atsuko Hirayanagi Cannes Film Festival Josh Hartnett Oh Lucy!

Джош Хартнетт о фильме


Вы здесь » Josh Hartnett Forum » Фильмы. Movies » О, Люси! / Oh Lucy!